Silnik BMW 2.0 R4 16V Twin Power mHEV B48B20A wszedł do produkcji w 2020 roku jako miękka hybryda i zasila szereg modeli marki BMW. Pod maską znajdziemy wspomniany wyżej silnik 2.0 R4 16V Twin Power z rodziny B48 zespolony z małym silnikiem elektrycznym 11KM i akumulatorem o pojemności 0.52kWh. Właśnie ten wspólny układ ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy lub hamujemy.
Dodatkowa moc, którą generuje instalacja elektryczna znacząco wpływa na przyspieszenie, które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne. Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym a jedynie służy do wspomagania pracy silnika spalinowego. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d.
Opis ogólny
Jednostka czterocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim z dwukanałową turbosprężarką typu Twin Scroll. Silnik wyposażono w zmienne wzniosy zaworu Valvotronic systemem podwójnego Vanos. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, bardzo zaawansowana technologicznie, należąca do rodziny Efficient Dynamics w których zastosowano rozwiązania mające na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania. Należą do nich bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1998 cm3
Zakres mocy: 184-258 KM
Moment obrotowy: 290-350 Nm
Pojemność baterii: 0.528 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 11 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 184-258 KM
Moment obr. układu: 290-350 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |