Silnik BMW 2.0 R4 16V Twin Power mHEV B48B20A

279
Silnik BMW 2.0 R4 16V Twin Power mHEV B48B20A

Napędy hybrydowe BMW są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 R4 16V Twin Power mHEV B48B20A wszedł do produkcji w 2020 roku jako miękka hybryda i zasila szereg modeli marki BMW. Pod maską znajdziemy wspomniany wyżej silnik 2.0 R4 16V Twin Power z rodziny B48 zespolony z małym silnikiem elektrycznym 11KM  i akumulatorem o pojemności 0.52kWh. Właśnie ten wspólny układ ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy lub hamujemy.



Dodatkowa moc, którą generuje instalacja elektryczna znacząco wpływa na przyspieszenie, które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne. Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym a jedynie służy do wspomagania pracy silnika spalinowego. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d.



Opis ogólny

Jednostka czterocylindrowa z wtryskiem bezpośrednim z dwukanałową turbosprężarką typu Twin Scroll. Silnik wyposażono w zmienne wzniosy zaworu Valvotronic systemem podwójnego Vanos. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, bardzo zaawansowana technologicznie, należąca do rodziny Efficient Dynamics w których zastosowano rozwiązania mające na celu uzyskać jak najlepsze osiągi przy niskim poziomie spalania. Należą do nich bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1998 cm3

Zakres mocy: 184-258 KM

Moment obrotowy: 290-350 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.528 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 11 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 184-258 KM

Moment obr. układu: 290-350 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • turbosprężarka

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.25 L, typ oleju: 0W-20 / BMW Longlife-17 FE+ 0W-30 / BMW Longlife-12 FE , wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami