Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost Hybrid OverBoost wszedł do produkcji w roku 2024 i zasila model Ford Puma ST.Jest to najnowsza odmiana jednostki 1.0 EcoBoost o mocy 170KM i momentem obrotowym 200Nm z możliwością podniesienia jej do 248Nm przez zastosowanie funkcji Overboost. Jednostka współpracuje jedynie z dwu-sprzęgłową 7-biegową przekładnią Powershift. Silnik ma uzupełnić ofertę Forda w wersji usportowionej ST między odmianą 1.0 155KM EcoBoost a 1.5 200Km EcoBoost .
Konstrukcja trzy-cylindrowa zespolona z instalacją elektryczną 48-voltową potocznie zwaną Miekka hybrydą. Zadaniem wspomnianego układu Mild Hybrid jest wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy. Dodatkowa moc która generuje instalacja 48V znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i ekologiczne.
Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 6 litrów co jest niezłym wynikiem. Ładowanie baterii odbywa się podczas hamowania, wtedy silnik elektryczny działa jako generator prądu który jest magazynowany w 48-voltyowym akumulatorze umieszczonym pod przednimi siedzeniami. W tym układzie nie ma możliwości ładowanie ze źródła zewnętrznego oraz jazdy na samym napędzie elektrycznym. Silnik został seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 998 cm3
Zakres mocy: 160-170 KM
Moment obrotowy: 200-248 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 16 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 160-170 KM
Moment obr. układu: 200-248 Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |