Nowość

Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost Hybrid OverBoost

58
Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost Hybrid OverBoost

Napędy hybrydowe Ford są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost Hybrid OverBoost wszedł do produkcji w roku 2024 i zasila model Ford Puma ST.Jest to najnowsza odmiana jednostki 1.0 EcoBoost o mocy 170KM i momentem obrotowym 200Nm z możliwością podniesienia jej do 248Nm przez zastosowanie funkcji Overboost. Jednostka współpracuje jedynie z dwu-sprzęgłową  7-biegową przekładnią Powershift. Silnik ma uzupełnić ofertę Forda w wersji usportowionej ST między odmianą 1.0 155KM EcoBoost a 1.5 200Km EcoBoost .


Konstrukcja trzy-cylindrowa zespolona z instalacją elektryczną 48-voltową  potocznie zwaną Miekka hybrydą. Zadaniem wspomnianego układu Mild Hybrid  jest wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy. Dodatkowa moc która  generuje instalacja 48V znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i ekologiczne.


Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 6 litrów co jest niezłym wynikiem. Ładowanie baterii  odbywa się podczas hamowania, wtedy silnik elektryczny działa jako generator prądu który jest magazynowany w 48-voltyowym akumulatorze umieszczonym pod przednimi siedzeniami. W tym układzie nie ma możliwości ładowanie ze źródła zewnętrznego oraz jazdy na samym napędzie elektrycznym. Silnik został seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 998 cm3

Zakres mocy: 160-170 KM

Moment obrotowy: 200-248 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 16 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 160-170 KM

Moment obr. układu: 200-248 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • dobre osiągi
  • niskie spalanie

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po po 240.000km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 5W-20 Ford WSS-M2C948-B , wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami