Popularne na rynku

Silnik 2.0 16V e-CVT Hybrid

9132
Kategoria: Silniki Ford
Silnik 2.0 16V e-CVT Hybrid

Silniki Ford są stosowane w samochodach marki

Silnik 2.0 Hybrid eCVT o mocy 187KM przy 6000 obr/min z momentem obrotowym 175Nm przy 1750-4500 obr/min. Jednostka ma zastosowanie w modelu Ford Mondeo MK5 od 2014 roku. Pod maską znajdziemy specjalnie zaprojektowaną jednostkę czterocylindrową z wtryskiem bezpośrednim przystosowaną do silnika elektrycznego. Nie mylić tej jednostki z klasycznym benzyniakiem 2.0 145KM Duratec ani z najnowszą jednostką 2.0 EcoBoost, jest to całkowicie odrębna konstrukcja. Silnik jest produkowany w Stanach Zjednoczonych i zasila między innymi Forda Fusion, a od 2014 roku stosowany w nowym Fordzie Mondeo na rynek europejski. Bazą jest jednostka 2.0 140KM do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 88KW co łącznie po przeliczeniu daje moc 187KM. Silnik został wyposażony w automatyczną bezstopniową przekładnię eCVT, która przekazuje napęd na przednie koła. W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 1,4 kWh, które są umieszczone za tylnymi siedzeniami w części bagażnika. Praca hybrydy przypomina podobne rozwiązanie jak system start&stop, silnik benzynowy wyłącza się po każdym odjęciu gazu, wtedy mamy do czynienia z doładowaniem się akumulatora przez jadące auto, przez co silnik działa jak generator prądu. Dodatkowo Mondeo z tym silnikiem wyposażono w generator do odzyskiwania energii z hamowania. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości silnik zaczyna współpracować z napędem benzynowy co jest już odczuwalne. Ford przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów z prędkością maksymalnie do 50km/h, gdy zabraknie energii w akumulatorach zostanie automatycznie przełączony na silnik spalinowy. Największą prędkość jaką można uzyskać na silniku elektrycznym to ponad 100km/h, potem silnik przełącza się na silnik benzynowy. Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w granicach 4.2l co jest dalekie od tego o czym informuje producent 2.8l, choć to i tak bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z autem segmentu D. Średnie spalanie auta oscyluje w granicach 5.4l. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę przede wszystkim za bezawaryjność oraz niskie koszty utrzymania.

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • bardzo trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Ford 5W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok

Wymiana oleju w skrzyni biegów co 240.000 tys/km lub 12 lat !!!
Ceny przeglądów : 1.po 20tys/km  cena 780 zł  2.po 40tys/km cena 840zł  3.po 60.tys/km cena 1100zł
 

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (7.7)
Trwałość 8.5/10
Utrzymanie 7.0/10
Dynamika 7.5/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

19%
13%
13%
13%
15%
13%
13%
Suma głosów: 53

Opinie użytkowników

11.04.2022 Ford Fusion
(7.3)
Opinia: Auto użytkuję o 3 miesięcy . Spalanie zimą 5,9 w lato mam nadzieje że będzie mniej. Auto bardzo ciche w środku , bardzo dobry komfort jazdy.
  • 7.0/10
  • 8.0/10
  • 7.0/10
Zalety: hybryda to nowy stan umysłu ;)
Wady: Głośna praca skrzyni przy dynamicznym przyspieszaniu
  • Silnik: 187
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 5.9 l/100km
Polecam
03.07.2021 ford mondeo hybrid
(8.0)
Opinia: mam forda od 4 miesiecy. po powrocie do krakowa z wisly srednie spalanie 4,1 na 100 kilometrow. wiec jest rewelacyjnie.
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 187 km
  • Rocznik: 2018
  • Spalanie: 4.1 l/100km
Polecam