Hybryda Plug-in Ford 3.0 V6 EcoBoost Hybrid C30PDTX

38
Hybryda Plug-in Ford 3.0 V6 EcoBoost Hybrid C30PDTX

Napędy hybrydowe Ford są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik Ford 3.0 V6 EcoBoost Plug-in Hybrid 457KM C30PDTX wszedł do produkcji w roku 2019 i zasilał model Ford Explorer.Jednostka benzynowa z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w dwie turbosprężarki TwinTurbo. Na napęd Plug-in Hybrid składa się silnik spalinowy 3.0 V6 349KM oraz silnik elektryczny o mocy 102M co łącznie dało moc systemową 457KM.Cały układ zespolony jest z automatyczną 10 biegową przekładnią która przekazuje napęd na dwie osie.


Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy, wspólny napęd hybrydowy  lub  EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Producent podaje że w trybie EV auto może pokonać dystans do 42KM .W rzeczywistości zasięg auta w trybie mieszanym wskazuje na dystans 35km, biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z 2.5 tonowym kolosem jest to wynik satysfakcjonujący.



Energia jest  magazynowana w baterii litowo -jonowej  o pojemności 13.6 kWh która jest umieszczony pod tylnymi siedzeniami.Akumlator można ładować na kilka sposobów,za pomocą klasycznego gniazdka 230V, ładowarki publicznej oraz pod czas jazdy odzyskując energię..Czas ładowania z gniazdka 230V to około 6 godzin natomiast korzystając z ładowarki publicznej  wynosi ponad.4 godzin.


Dodatkowo napęd hybrydowy posiada kilka trybów pracy,EV-elektryczny,automatyczny  oraz ładowanie i utrzymywanie poziomu naładowania baterii .W trybie klasycznej hybrydy auto porusza się przy pomocy silnika spalinowego jednak jak tylko jest to możliwe automatycznie przełącza się na tryb elektryczny.Średnie spalanie w trybie hybrydowym na trasie oscyluje w granicach 7 litrów na 100km.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2956 cm3

Zakres mocy: 349 KM

Moment obrotowy: 555 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 13.6 kWh

Zasięg silnika EV: 42 km

Moc silnika EV: 102 KM

Moment obrotowy EV: 300 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 20-21 kWh/100km

Moc układu: 457 KM

Moment obr. układu: 825 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

TwinTurbo

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Ilość oleju silnikowego: 5.6 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami