Pełna hybryda Ford 2.5 16V Duratec CVT Hybrid

598
Pełna hybryda Ford 2.5 16V Duratec CVT Hybrid

Napędy hybrydowe Ford są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik 2.5 16V 190KM FHEV Hybrid wszedł do produkcji w roku 2022 jako całkowicie nowa konstrukcja drugiej generacji HEV koncernu Ford .Jednostka jest następcą silnika 2.3 Duratec który jest mniej wydajny i nie spełnia  obecnych norm spalin.Bazą całego układu  jest 16-zaworowa jednostka  wolnossąca pracująca w cyklu Atkinsona.Do napędu hybrydy sprzężono silnik elektryczny o mocy 125M i 200Nm co łącznie dało moc 190KM.


Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcji układu jezdnego. Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości,do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy .Ford przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów z maksymalną prędkością do 50km/h .Natomiast w układzie w hybrydowym średnie zużycie paliwa w przypadku Forda Kuga oscyluje w granicach 6.5l .


Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania która jest magazynowana w baterii litowo -jonowej  o pojemności 1.1 kWh.Akumlator umieszczonych pod podłogą z prawej strony pojazdu przez co nie zabiera miejsca w przestrzeni bagażowej.Niewątpliwym atutem układu hybrydowego jest bardzo duża oszczędność zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie krótkie odcinki oraz ruszanie odbywa się za sprawą silnika elektrycznego.To właśnie przekłada się na zerową emisję spalin podczas jazdy do pracy czy na zakupy.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2488 cm3

Zakres mocy: 150-152 KM

Moment obrotowy: 200 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.1 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 125-133 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 190 KM

Moment obr. układu: 200 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobre osiągi
  • niskie spalanie

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Ford 0W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.3)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

10.06.2024 Ford S-Max
(7.3)
Opinia: Po roku użytkowania niewiele można napisać. Samochód bardzo komfortowy. Do skrzyni biegów e CVT trzeba się przyzwyczaić ale dźwięk silnika z tą skrzynią jest nawet przyjemny dla ucha. No i to spalanie. Rewelacyjne. Bez trudu można zejść poniżej 6 litrów/100km w mieście. Przeloty autostradowe to
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Kultura pracy, spalanie.
Wady: Brak.
  • Silnik: 2,5
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 40000
  • Spalanie: 5.8 l/100km
Polecam