Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost Hybrid

1897
Miękka hybryda Ford 1.0 12V EcoBoost Hybrid

Napędy hybrydowe Ford są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik 1.0 EcoBoost Hybrid 155KM przy 6000 obr/min z momentem obrotowym 230Nm przy 2000 obr/min. Napęd  hybrydowy wszedł do produkcji w 2022 roku jako tzw. miękka hybryda i zasila modele Ford Focus oraz Puma.Cały układ powstał na bazie znanej jednostki 1.0 EcoBoost która ma zastosowanie od roku 2012 w szeregu modeli Forda.Konstrukcja trzycylindrowa zespolona z silnikiem elektrycznym i akumlatorem  o mocy 48V .Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie.


To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.Dodatkowa moc która  generuje instalacja 48V znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i ekologiczne. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 6 litrów co jest niezłym wynikiem.Ładowanie baterii  odbywa się podczas hamowania, wtedy silnik elektryczny działa jako generator prądu który jest magazynowany w 48-voltyowym akumlatorze.W tym układzie nie ma możliwości ładowanie ze źródła zewnętrznego oraz jazdy na samym napędzie elektrycznym.Silnik został seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d.



Opis ogólny

Silnik 1.0 EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie, blok wykonany z żeliwa co pozwala na szybsze jego nagrzanie, co przekłada się na niższe spalanie. Silnik wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach. W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Nowością jest rozrząd oparty na pasku który jest smarowany olejem co pozwoliło na wydłużenie jego interwału 240.000 km lub 10 lat.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 998 cm3

Zakres mocy: 125-155 KM

Moment obrotowy: 170-190 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 16 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 125-155 KM

Moment obr. układu: 170-190 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • niskie spalanie
  • przyzwoita dynamika
  • dobra kultura pracy

Wady

  • wyczuwalana turbodziura

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 5W-20 Ford WSS-M2C948-B , wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
100%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

19.10.2023 Ford Puma
(10.0)
Opinia: Bardzo fajny silniczek, idealnie sprawdza się w mieście w naszej Pumie. Auto kupione ze względu na małą pojemność silnika oraz gabaryty.Spalanie niskie zamyka się w 6 litrach oto najbardziej nam chodziło.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik oszczędny, zrywny i cichy.
Wady: Na razie nie ma
  • Silnik: 1.0 155 KM
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 17000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam