Silnik 1.0 EcoBoost Hybrid 155KM przy 6000 obr/min z momentem obrotowym 230Nm przy 2000 obr/min. Napęd hybrydowy wszedł do produkcji w 2022 roku jako tzw. miękka hybryda i zasila modele Ford Focus oraz Puma.Cały układ powstał na bazie znanej jednostki 1.0 EcoBoost która ma zastosowanie od roku 2012 w szeregu modeli Forda.Konstrukcja trzycylindrowa zespolona z silnikiem elektrycznym i akumlatorem o mocy 48V .Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie.
To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy oraz hamujemy.Dodatkowa moc która generuje instalacja 48V znacząco wpływa na przyspieszenie które jest efektowniejsze i ekologiczne. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 6 litrów co jest niezłym wynikiem.Ładowanie baterii odbywa się podczas hamowania, wtedy silnik elektryczny działa jako generator prądu który jest magazynowany w 48-voltyowym akumlatorze.W tym układzie nie ma możliwości ładowanie ze źródła zewnętrznego oraz jazdy na samym napędzie elektrycznym.
Opis ogólny
Silnik 1.0 EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie, blok wykonany z żeliwa co pozwala na szybsze jego nagrzanie, co przekłada się na niższe spalanie. Silnik wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach. W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Nowością jest rozrząd oparty na pasku który jest smarowany olejem co pozwoliło na wydłużenie jego interwału 240.000 km lub 10 lat.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 998 cm3
Zakres mocy: 125-155 KM
Moment obrotowy: 170-190 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 16 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 125-155 KM
Moment obr. układu: 170-190 Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |