Silnik BMW 3.0 R6 24V Twin Power mHEV B58B30C wszedł do produkcji w roku 2020 jako miękka hybryda i zasila szereg modeli marki BMW. Pod maską znajdziemy wyżej wymieniony silnik 3.0 R4 16V Twin Power zespolonym z małym silnikiem elektrycznym 11KM i akumulatorem o pojemności 0.52kWh. Właśnie ten wspólny układ ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania oraz przyspieszenia co znacząco obniża spalanie. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w jeździe miejskiej kiedy często ruszamy lub hamujemy.
Dodatkowa moc, którą generuje instalacja elektryczna znacząco wpływa na przyspieszenie, które jest efektowniejsze i bardziej ekologiczne. Ten system nie pozwala na jazdę w trybie EV czyli elektrycznym a jedynie służy do wspomagania pracy silnika spalinowego. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co również przysłużyło się na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2998 cm3
Zakres mocy: 333 KM
Moment obrotowy: 450 Nm
Pojemność baterii: 0.528 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 11 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 333 KM
Moment obr. układu: 450 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |