Silnik Volvo 2.0 T8 Recharge Plug-in Hybrid B4204T56 wszedł do produkcji w roku 2021 i ma zastosowanie w samochodach Volvo S60, V60, S90, V90, XC60 oraz XC90. Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 2.0 16V 310KM, która została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 145KM, co łącznie dało moc systemowa 455KM. Silnik został sprzężony 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów Geartronic, która przekazuje napęd na wszystkie koła.
To napęd typu Plug-in, który można ładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. Czas ładowania od 0 do 100% prądem przemiennym 3-fazowym 16A za pomocą ładowarki 6.4kW wynosi około 3 godzin. W trybie pełnej elektryki producent deklaruje pokonanie dystansu od 74 do 88km.
Jest to możliwe ze względu na pojemną baterię litowo-jonową o pojemności 18.8kWh, umieszczoną w tunelu środkowym. Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 140km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1969 cm3
Zakres mocy: 310 KM
Moment obrotowy: 400 Nm
Pojemność baterii: 18.8 kWh
Zasięg silnika EV: 74-88 km
Moc silnika EV: 145 KM
Moment obrotowy EV: 309 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 17-20 kWh/100km
Moc układu: 455 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 1) | (7.0) |
| Trwałość | 9.0/10 |
| Utrzymanie | 3.0/10 |
| Dynamika | 9.0/10 |
Volvo S60 III 2.0 T8 Recharge Plug-in Hybrid 455KM (B4204T56)
Volvo V60 II 2.0 T8 Recharge Plug-in Hybrid 455KM (B4204T56)
Volvo S90 II FL 2.0 T8 Recharge Plug-in Hybrid 455KM (B4204T56)
Volvo V90 II FL 2.0 T8 Recharge Plug-in Hybrid 455KM (B4204T56)
Volvo XC60 II 2.0 T8 Recharge Plug-in Hybrid 455KM (B4204T56)
Volvo XC90 II FL 2.0 T8 Recharge Plug-in Hybrid 455KM (B4204T56)