Silnik Volvo 2.0 T6 Recharge Plug-in Hybrid B4204T52 wszedł do produkcji w roku 2021 i ma zastosowanie w samochodach Volvo V60, V90 oraz XC60. Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 2.0 16V 253KM, która została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 145KM, co łącznie dało moc systemowa 350KM. Silnik został sprzężony z 8-biegową, automatyczną skrzynia biegów Geartronic, która przekazuje napęd na wszystkie koła.
To napęd typu Plug-in, który można ładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. Czas ładowania od 0 do 100% prądem przemiennym 3-fazowym 16A za pomocą ładowarki 6.4kW wynosi około 3 godzin. W trybie pełnej elektryki producent deklaruje pokonanie dystansu od 74 do 88km.
Jest to możliwe ze względu na pojemną baterię litowo-jonową o pojemności 18.8kWh umieszczonej w tunelu środkowym. Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 140km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1969 cm3
Zakres mocy: 253 KM
Moment obrotowy: 350 Nm
Pojemność baterii: 18.8 kWh
Zasięg silnika EV: 74-88 km
Moc silnika EV: 145 KM
Moment obrotowy EV: 309 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 17-21 kWh/100km
Moc układu: 350 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
| Trwałość | 0.0/10 |
| Utrzymanie | 0.0/10 |
| Dynamika | 0.0/10 |