Hybryda Toyota 3.5 V6 24V VVT-iW Hybrid e-CVT 313KM 2GR-FXS

1362
Opublikowane 11 października 2023 r.
Hybryda Toyota 3.5 V6 24V VVT-iW Hybrid e-CVT 313KM 2GR-FXS

Napędy hybrydowe Toyota V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 3.5 V6 24V VVT-iW Hybrid e-CVT 2GR-FXS był stosowany w latach 2015-2022 w modelu Lexus RX IV. Jest to modyfikacja jednostki, która weszła do produkcji w roku 2010 i zasilała poprzedni model Lexusa RX. Bazą napędu hybrydowego jest wspomniana  jednostka benzynowa 3.5 V6 262KM z wtryskiem wielopunktowym, ze zmiennymi fazami rozrządu VVT-iW, pracująca w cyklu Atkinsona. Do napędu hybrydy sprzężono dwa silniki elektryczne – przedni o mocy 167KM oraz tylni 68KM co łącznie dało moc systemową 313KM. Cały układ zespolony jest z automatyczną, bezstopniową skrzynią e-CVT, która przekazuje napęd na przednie koła. Lexus RX 450h wykorzystuje system E-Four, który odpowiada za rozkład napędu na wszystkie koła – przednie napędza wspólny układ hybrydowy natomiast tylną oś dodatkowy silnik elektryczny.



Dzięki temu rozwiązaniu Lexus jest samochodem, w którym zastosowano wysokociśnieniowy silnik elektryczny pracujący niezależnie od napędu osi przedniej i wspomaga auto podczas ruszania czy jazdy na zakrętach. Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcję układu jezdnego. Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości automatycznie włącza się silnik benzynowy co jest odczuwalne. Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe „0 zł” z maksymalną prędkością do 60km/h.



Natomiast w układzie w hybrydowym średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7l/100km. Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania, która jest magazynowana w bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą. Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatacji oraz obniżenia emisji spalin CO2. Lexus z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz niskimi kosztami użytkowania (biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika).

 

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 3456 cm3

Zakres mocy: 262 KM

Moment obrotowy: 335 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 167+68 KM

Moment obrotowy EV: 335+139 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 313 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra dobra elastyczność
  • niskie koszty użytkowania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami