Nowość

Silnik Renault 1.6 16V E-TECH Plug-in Hybrid H4M

424
Silnik Renault 1.6 16V E-TECH Plug-in Hybrid H4M

Napędy hybrydowe Renault są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.6 16V E-TECH Plug-in Hybrid H4M wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila modele Renault Captur oraz Megane IV. Cały napęd hybrydowy powstał na bazie wolnossącego  silnika 1.6 SCe  z wtryskiem wielopunktowym oraz dwoma silnikami elektrycznymi. Pod maską znajdziemy wspomniany silnik spalinowy o pojemności 1.6 92KM który został zespolony z  silnikiem elektrycznymi o mocy 67KM co łącznie dało moc systemową 158KM.W tym układzie znajdziemy jeszcze jeden silnik elektryczny o mocy 34KM który pełni rolę generatora prądu oraz rozrusznika.!


Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga 50 km Jest to możliwe ze względu na zmagazynowanie energii w bateri litowo-jonweą o pojemności 9.8kWh  umieszczonej pod tylnymi siedzeniami..Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania jej z klasycznego gniazdka,publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego


Pełne naładowanie baterii z gniazdka 230V przy użyciu klasycznej ładowarki wyniesie około 4.5 godziny.Po za tym układ posiada kilka trybów ładowania oraz utrzymania zgromadzonej energii.Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6dFull .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1598 cm3

Zakres mocy: 92 KM

Moment obrotowy: 144 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 9.8 kWh

Zasięg silnika EV: 50 km

Moc silnika EV: 67 KM

Moment obrotowy EV: 205 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 15-18 kWh/100km

Moc układu: 158-160 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.30 L, typ oleju: 0W-20 Renault RN17 FE - 5W30 RN17, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami