Silnik Renault 1.2 12V E-TECH Full Hybrid 200KM HR12DDV wszedł do produkcji w 2022 roku i będzie zasilał modele marki Renault. Konstrukcja w pełni hybrydowa, 3-cylindrowa wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę. To najnowsza jednostka hybrydowa Renault, która będzie w przyszłości zasilała szereg modeli tego producenta a obecnie znajdziemy ją pod maską modelu Austral oraz Espace VI.
Silnik powstał na bazie starszej odmiany 1.2 z rodziny HR12, w której wprowadzono najnowsze technologiczne rozwiązania. Pod maską znajdziemy silnik spalinowy o pojemności 1.2 i mocy 130KM, który został zespolony z silnikiem elektrycznym o mocy 68KM zasilanym baterią litowo-jonową o pojemności 2kWh z napięciem 400V. Dodatkowo napęd został wyposażony w 25-konny generator rozruchu który również wspomaga system start-stop oraz zmiany przełożeń.Całkowita moc układu hybrydowego wynosi 200KM !
Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6D +Euro6E. Producent deklaruje, że auta z tym napędem pokonują dystans ponad 1000km a spalanie oscyluje w granicach 5l/100km.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1199 cm3
Zakres mocy: 130 KM
Moment obrotowy: 205 Nm
Pojemność baterii: 2 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 68 KM
Moment obrotowy EV: 205 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 200 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |