Miękka hybryda Renault 1.3 16V TCe Hybrid H5Ht

1983
Miękka hybryda Renault 1.3 16V TCe Hybrid H5Ht

Napędy hybrydowe Renault są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.3 16V TCe Mild Hybrid o mocy 140KM lub 158KM z oznaczeniem H5Ht wszedł do produkcji w 2022 roku jako tzw. miękka hybryda i zasila modele Renault Captur, Austral oraz Arkana. Jednostka znana z wcześniejszych modeli Renault o oznaczeniu 1.3 TCe,  która została poddana modyfikacji. Znajdziemy tu mały 12V silnik elektryczny z baterią o pojemności 0,15kwH dzięki czemu obniżono emisję  spalin do poziomu 138g. Ponadto w silniku zastosowano filtr cząstek stałych GPF, co pozwoliło na osiągnięcie rygorystycznych norm Euro6d-temp.


Konstrukcja silnika  powstała przy współpracy dwóch koncernów Mercedesa oraz Renault i weszła do produkcji w 2018 roku .Znajdziemy ją pod maską szeregu modeli takich marek jak Renault, Dacia, Nissan, Mitsubishi oraz Mercedes-Benz. Silnik wyposażony został nowoczesną głowicę oraz układ wtrysku bezpośredniego typu Common Rail .Całość współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar. To bardzo nowatorskie rozwiązanie które do niedawana było stosowane tylko w silnikach diesla. Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada Turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Układ rozrządu oparty został na łańcuchu to duży atut który nie jest narażony na zerwanie jak w przypadku paska. Silnik charakteryzuje się bardzo dobrą dynamiką ,wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania. Auta w cyklu mieszanym spalają średnio 7l co jest bardzo dobrym wynikiem zwłaszcza że mamy do czynienia z modelami typu SUV.W opinii użytkowników jednostka uchodzi za trwałą i mało awaryjną jednak wymaga odpowiedniego dbania o serwis oraz tankowania wysokiej jakości paliwa.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1332 cm3

Zakres mocy: 140-158 KM

Moment obrotowy: 260-270 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: - KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 12V mHEV (mikro)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 140-158 KM

Moment obr. układu: 260-270 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.5 L, typ oleju: RN17FE 0W20/5W30, wymiana po po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
100%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

12.11.2024 Renault Captur II
(10.0)
Opinia: Silnik ten w połączeniu z miękką hybrydą to majstersztyk. Osiągi i wrażenia z jazdy takie jak w dużo większym silniku. Przesiadłem się z Laguny III 2.0 140km i nie bolało a wręcz jest dużo lepiej. Moment obrotowy dzięki miękkiej hybrydzie to aż 260 Nm więc
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: super dynamika rozsądne spalanie dobra kultura pracy
Wady: na razie nie dostrzegam
  • Silnik: 1.3 Tce 140KM
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 9000
  • Spalanie: 7.1 l/100km
Polecam