Miękka hybryda Jaguar/L-R 2.0 16V Turbo Mild Hybrid AJ20P4

16
Miękka hybryda Jaguar/L-R 2.0 16V Turbo Mild Hybrid AJ20P4

Napędy hybrydowe Jaguar / L-R są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar/L-R 2.0 16V Turbo Mild Hybrid AJ20P4 wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila szereg modeli marki Jaguar oraz Land Rover .Jednostka benyznowa  zespolona z instalacją  elektryczną 48V  oraz wydajnym akumaltorem umieszczonym pod podłogą.Właśnie ten wspólny układ potocznie zwany Mild Hybrid ma na celu wspomaganie pojazdu podczas ruszania, przyspieszenia oraz jazdy na wyłączonym silniku.



Ma to miejsce podczas jazdy ze wzniesienia,hamowania lub zatrzymania kiedy to silnik spalinowy jest wyłączony.Układ idealnie sprawdza się w mieście kiedy auto zwalania silnik się wyłącza jak również w momencie postoju na światłach czy w korku.Ponadto każde ruszanie oraz przyspieszenie jest zdecydowanie odczuwalna po przez zwiększoną dawkę mocy. Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych i spełnia normy spalin Euro6d



Opis ogólny

Jednostka jest stosowana w szeregu modeli Jaguar oraz Land Rover i zastąpiła starsze odmiany koncernu Forda z rodziny AJ V6. Nowa rodzina silników Ingenium to konstrukcja modułowa co oznacza że ma zastosowanie zarówno w benzynie jak i w dieslu w odmianach 3.4,5 oraz 6 cylindrowych.Może mieć zastosowanie poprzecznie lub wzdłużnie z możliwością napędu na przednie lub tylne osie jak również z napędem 4×4.


Konstrukcja zaawansowana technologicznie wyposażona we wtrysk bezpośredni o ciśnieniu 200bar z pojedynczym turbodoładowaniem typu Twin-Scroll firmy ( Mitsubishi, BorgWarner). Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy świetną dynamiką oraz niskim poziomem spalania jak na pojemność oraz moc.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1997 cm3

Zakres mocy: 200-300 KM

Moment obrotowy: 320-400 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: - KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 200-300 KM

Moment obr. układu: 320-400 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • turbodoładowanie

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.0 L, typ oleju: 0W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami