Hybryda Plug-in Jaguar/L-R 2.0 16V Turbo Hybrid PT204

10
Hybryda Plug-in Jaguar/L-R 2.0 16V Turbo Hybrid PT204

Napędy hybrydowe Jaguar / L-R są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar/L-R 2.0 16V Turbo Plug-in Hybrid PT204 wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila modele Jaguar oraz Range Rover Nowoczesna jednostka z wtryskiem bezpośrednim wyposażona w turbosprężarkę.Całość zespolona z 8 biegowym automatem przekazujący napęd na wszystkie koła.Cały układ hybrydowy powstał na bazie wspomnianej jednostki 2.0 16V 300KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 143KM co łącznie daje moc systemową 404KM.Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga między 40-59 km.


Jest to możliwe ze względu na zmagazynowanie energii w baterii litowo-jonowej o pojemności 15,4kWh pod tylnymi siedzeniami.Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania jej z klasycznego gniazdka,publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego.Czas ładowania z gniazda domowego wynosi około 6 godziny  wszystko jest uzależnione od instalacji oraz natężenia prądu.Jednostka została seryjnie wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych i spełnia normy spalin Euro6d



Silnik Jaguar 2.0 16V Twin Turbo 290/300KM wszedł do produkcji w 2017 roku i był wyposażony w dwie turbosprężarki typu Twin-Scroll. To najmocniejsza odmiana z tej rodziny, którą znajdziemy pod maską Jaguara oraz Land Rovera. Nowoczesna jednostka zaawansowana technologicznie wyposażona we wtrysk bezpośredni o ciśnieniu 200bar z podwójnym doładowaniem typu Twin-ScrollKonstrukcja wykonana ze stopu aluminium z zintegrowanym kolektorem wydechowym wyposażony w zmienne fazy rozrządu VVT.Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1997 cm3

Zakres mocy: 300 KM

Moment obrotowy: 400 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 13.6-15.4 kWh

Zasięg silnika EV: 40-59 km

Moc silnika EV: 143 KM

Moment obrotowy EV: 275 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 17-24 kWh/100km

Moc układu: 404 KM

Moment obr. układu: 640 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • turbodoładowanie

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.0 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami