Silnik Honda 2.0 16V i-MMD e:HEV Hybrid wszedł do produkcji w 2021 roku i ma zastosowanie w modelach marki Honda .Bazą napędu Hybrydowego jest znana jednostka benzynowa 2.0 i-VTEC w której przeprowadzono szereg modyfikacji.Silnik z wtryskiem bezpośrednim wyposażony w zmiennymi fazami rozrządu i-VTEC pracująca w cyklu Atkinsona.Cały zespół hybrydowy składa się z silnika spalinowego oraz dwóch elektrycznych co łącznie daje moc systemową 184 lub 215KM.Wspomniany układ hybrydowy może pracować w trzech trybach benzynowym, elektrycznym oraz hybrydowym.
W trybie elektrycznym EV – electric vehicle włączanym z przycisku można pokonać nie więcej niż 2km.Każde ruszanie pojazdu oraz powolne tocznie odbywa się w trybie elektryczny. Natomiast w trybie hybrydowym silnik benzynowy pracuje jako generator prądu który dostarcza prąd do silników elektrycznych,te automatycznie włączają się do pracy kiedy jest na to zapotrzebowanie.Nadmiar nagromadzonej energii jest magazynowany w baterii litowo-jonowej która jest umieszczona pod tylnymi siedzeniami .Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.
Trzeba nadmienić że cały zespół posiada sprzęgło blokujące które jest automatycznie rozłączone co pozwała na przeniesienie mocy na przednie koła.Natomiast podczas jazdy w trasie sprzęgło się załącza i auto pracuje tylko na silniku benzynowym.Te wszystkie założenia mają za zadanie obniżenie spalania oraz emisji spalin która w tym przypadku spełnia normy Euro 6d.Ponadto silnik został wyposażony w system start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF.Kierowcy będą mile zaskoczeni spalaniem które w przypadku Hondy CR-V w mieści wynosi 6l .Biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z dosyć ciężkim autem jest to wynik zadowalający.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1993 cm3
Zakres mocy: 143-145 KM
Moment obrotowy: 184 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 184 KM
Moment obrotowy EV: 315 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 184-215 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |