Pełna hybryda Honda 2.0 16V i-MMD e:HEV Hybrid LFB/LFC

300
Pełna hybryda Honda 2.0 16V i-MMD e:HEV Hybrid LFB/LFC

Napędy hybrydowe Honda są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 2.0 16V i-MMD e:HEV Hybrid wszedł do produkcji w 2021 roku i ma zastosowanie w modelach marki Honda .Bazą napędu Hybrydowego jest znana jednostka benzynowa 2.0 i-VTEC w której przeprowadzono szereg modyfikacji.Silnik  z wtryskiem bezpośrednim wyposażony w zmiennymi fazami rozrządu i-VTEC pracująca w cyklu Atkinsona.Cały zespół hybrydowy składa się z silnika spalinowego oraz dwóch elektrycznych co łącznie daje moc systemową 184 lub 215KM.Wspomniany układ hybrydowy może pracować w trzech trybach benzynowym, elektrycznym oraz hybrydowym.



W trybie elektrycznym EV – electric vehicle  włączanym z przycisku można pokonać nie więcej niż 2km.Każde ruszanie pojazdu  oraz powolne tocznie odbywa się w trybie elektryczny. Natomiast w trybie hybrydowym silnik benzynowy pracuje jako generator prądu który dostarcza prąd do silników elektrycznych,te automatycznie włączają się do pracy kiedy jest na to zapotrzebowanie.Nadmiar nagromadzonej energii jest magazynowany w baterii litowo-jonowej która jest umieszczona pod tylnymi siedzeniami .Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.



Trzeba nadmienić że cały zespół posiada sprzęgło blokujące  które jest automatycznie rozłączone co pozwała na przeniesienie mocy na przednie koła.Natomiast podczas jazdy w trasie sprzęgło się załącza i auto pracuje tylko na silniku benzynowym.Te wszystkie założenia mają za zadanie obniżenie spalania oraz emisji spalin która w tym przypadku spełnia normy Euro 6d.Ponadto silnik został wyposażony w system start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF.Kierowcy będą mile zaskoczeni  spalaniem które w przypadku Hondy CR-V w mieści wynosi 6l .Biorąc pod uwagę że mamy do czynienia  z dosyć ciężkim autem jest to wynik zadowalający.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1993 cm3

Zakres mocy: 143-145 KM

Moment obrotowy: 184 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 184 KM

Moment obrotowy EV: 315 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 184-215 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: 0W-20, 0W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami