Pełna hybryda Honda 1.3i-DSI 8V IMA Hybrid LDA

5378
Pełna hybryda Honda 1.3i-DSI 8V IMA Hybrid LDA

Napędy hybrydowe Honda są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.3i-DSI 8V IMA Hybrid o mocy układu 95, 102 lub 116KM miał zastosowanie w samochodach Honda Civic, Insight oraz Jazz. Jednostka benzynowa została połączona z silnikiem elektrycznym o mocy 14 lub 20KM przy 1500 obr/min. Wspólny napęd współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT. Rozwiązanie jakie tutaj znajdziemy znane jest z modelu Honda Insight, jest proste i sprawdzone. To system IMA- Integrated Motor Assist, który odpowiada za współpracę obu napędów i ładowania baterii niklowo-metalowo-wodorkowych.


Klasyczna jednostka benzynowa jest głównym źródłem napędu natomiast silnik elektryczny wspomaga go. Współpraca tych silników znacząco różni się od klasycznej Hybrydy, ponieważ w tym układzie napędy pracują równolegle a to oznacza, że silnik elektryczny nie może pracować osobno. Natomiast praca napędu elektrycznego polega na wspomaganiu jednostki benzynowej podczas ruszania oraz pracy na niższych obrotach. Gdy auto się zatrzymuje silnik spalinowy gaśnie a do pracy włącza się napęd elektryczny, najczęściej w ruchu miejskim na światłach. To pozwala na znaczne zmniejszenie poziomu spalania co przekłada się na wymierne korzyści.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1339 cm3

Zakres mocy: 88-116 KM

Moment obrotowy: 121-123 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.58-0.86 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 14-20 KM

Moment obrotowy EV: 78-103 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 95-116 KM

Moment obr. układu: 121-123 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja niska awaryjność niskie spalanie

Wady

  • ceny serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.4 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami