Popularne na rynku

Hybryda Toyota 3.5 V6 24V D-4S Hybrid e-CVT 299KM 2GR-FXE

17253
Opublikowane 17 lutego 2022 r.
Hybryda Toyota 3.5 V6 24V D-4S Hybrid e-CVT 299KM 2GR-FXE

Napędy hybrydowe Toyota V6 / V8 są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus

Silnik Toyota 3.5 V6 D-4S Hybrid o mocy 249KM z maks.mom. obr 317Nm przy 4800 obr/min znany z Lexusa RX 450h produkowanego od 2009 do 2015 roku. Bazą napędu hybrydowego jest 3.5 litrowa jednostka benzynowa z wtryskiem wielopunktowym w układzie VVT-i ze zmiennymi fazami rozrządu pracująca w cyklu Atkinsona. Do napędu hybrydy sprzężono dwa silniki elektryczne –  przedni o mocy 167KM oraz tylni 68KM, co łącznie dało moc systemu 299KM. Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT. Lexus RX 450h wykorzystuje system E-four, który odpowiada za rozkład napędu na wszystkie koła – przednie napędza wspólny układ hybrydowy natomiast tylną oś dodatkowy silnik elektryczny.


Dzięki temu rozwiązaniu Lexus jest samochodem, w którym zastosowano wysokociśnieniowy silnik elektryczny pracujący niezależnie od napędu osi przedniej i wspomaga auto podczas ruszania czy jazdy na zakrętach. Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcji układu jezdnego. Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle, czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości do pracy automatycznie włącza się silnik benzynowy co jest odczuwalne. Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe „0 zł” z maksymalną prędkością do 60km/h.


W trakcie pracy układu hybrydowego średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7l/100km. Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania, która jest magazynowana w bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą. Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatacji oraz obniżenia emisji spalin CO2. Lexus z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz niskimi kosztami użytkowania biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 3456 cm3

Zakres mocy: 249 KM

Moment obrotowy: 317 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: 2 km

Moc silnika EV: 167+68 KM

Moment obrotowy EV: 355+139 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 299 KM

Moment obr. układu: 317 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra dobra elastyczność
  • niskie koszty użytkowania
  • niski poziom spalania

Wady

  • -

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (9.2)
Trwałość 9.5/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

83%
0%
0%
0%
17%
0%
0%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

28.06.2024 Lexus RX450h 3 gen.
(9.3)
Opinia: Przejechałem autem 40 000 km. Aktualny przebieg 119 000 km, silnik suchutki chodzi idealnie. Olej 0W20 wymieniam co 15 000 km, czyli realnie co około 10 000 km pracy silnika spalinowego bo około 30% jazdy jest na silniku elektrycznym. "wysokie koszty serwisu" to w moim
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Brak awarii. Realne spalanie w cyklu mieszanym 7,5 litra, Jeżdżąc tylko po mieście można zejść do 6 litrów. Najmniejsze spalanie w terenie pagurkowatym gdzie akumulator cały czas się ładuje przy jeździe z górki.
Wady: Nie stwierdzono
  • Silnik: 3,5 V6 FXE
  • Rocznik: 2014
  • Przebieg: 119000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam
31.01.2023 RX450H
(9.0)
Opinia: Ogólnie jest spoko, nie wiem za to jakie są "wysokie koszty serwisu tego silnika", skoro producent przewiduje np. wymianę świec co 100 000 km..., a łańcuch rozrządu z tego co wiem w tych konstrukcjach raczej się nie wyciąga. Zresztą wystarczy popatrzyć na ceny używanych silników
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: - względnie niskie spalanie, - trwałość,
Wady: - hałaśliwa praca na zimnym, - słaby dostęp do tylnych świec.
  • Silnik: 2GR-FXE
  • Rocznik: 2013
  • Przebieg: 140000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam