
Silnik Toyota 3.5 V6 D-4S Hybrid o mocy 249KM z maks.mom. obr 317Nm przy 4800 obr/min znany z Lexusa RX 450h produkowanego od 2009 do 2015 roku. Bazą napędu hybrydowego jest 3.5 litrowa jednostka benzynowa z wtryskiem wielopunktowym w układzie VVT-i ze zmiennymi fazami rozrządu pracująca w cyklu Atkinsona. Do napędu hybrydy sprzężono dwa silniki elektryczne – przedni o mocy 167KM oraz tylni 68KM, co łącznie dało moc systemu 299KM. Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT. Lexus RX 450h wykorzystuje system E-four, który odpowiada za rozkład napędu na wszystkie koła – przednie napędza wspólny układ hybrydowy natomiast tylną oś dodatkowy silnik elektryczny.
Dzięki temu rozwiązaniu Lexus jest samochodem, w którym zastosowano wysokociśnieniowy silnik elektryczny pracujący niezależnie od napędu osi przedniej i wspomaga auto podczas ruszania czy jazdy na zakrętach. Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcji układu jezdnego. Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle, czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości do pracy automatycznie włącza się silnik benzynowy co jest odczuwalne. Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe „0 zł” z maksymalną prędkością do 60km/h.
W trakcie pracy układu hybrydowego średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7l/100km. Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania, która jest magazynowana w bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą. Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatacji oraz obniżenia emisji spalin CO2. Lexus z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz niskimi kosztami użytkowania biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 3456 cm3
Zakres mocy: 249 KM
Moment obrotowy: 317 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: 2 km
Moc silnika EV: 167+68 KM
Moment obrotowy EV: 355+139 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 299 KM
Moment obr. układu: 317 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
| Średnia (głosów: 2) | (9.2) |
| Trwałość | 9.5/10 |
| Utrzymanie | 10.0/10 |
| Dynamika | 8.0/10 |