Silnik Fiat 1.5 16V FireFly T4 e-Hybrid wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila modele Alfa Romeo Tonale, Fiat 500X i Tipo oraz Jeep Compass i Renegade. To najnowsza konstrukcja Hybrydowa 1.5 VGT Variable-Geometry Turbo składająca się z jednostki spalinowej oraz silnika elektrycznego 48V P2 15KW 55Nm.Klasyczna miękka hybryda której celem jest obniżenie emisji spalin Co2 przy jednoczesnym osiągnięciu jak najlepszych parametrów.
Występują dwie odmiany o mocach 130KM oraz 160KM które zostały zespolone z 7 biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów.Praca układu jest zespolona z kilkoma trybami które umożliwiają swobodne poruszanie się w różnych wariantach.Pierwszy z nich to Silent Start pozwala na uruchomienie silnika bez użycia jednostki spalinowej.Drugi Electric Drive umożliwia jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym przy podjazdach w tgz korkach miejskich lub podczas parkowania, maksymalnie kilkadziesiąt metrów.
Kolejny tryb Energy Recovery odpowiadają za ładowanie baterii przy odzyskiwaniu energii podczas hamowania oraz zwalniania i tryb e -Boosting dostarczający większy moment obrotowy na koła za pomocą silnika elektrycznego.Ponadto cały układ seryjnie został wyposażony w system Start&Stop oraz Filtr cząstek stałych GPF.Właśnie za sprawą tych wszystkich udogodnień poruszanie się autem jest bardziej efektowne oraz tańsze w codziennym użytkowaniu.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1469 cm3
Zakres mocy: 130-160 KM
Moment obrotowy: 240 Nm
Pojemność baterii: 0.77 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 20 KM
Moment obrotowy EV: 55 Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 130-160 KM
Moment obr. układu: 240 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |