Nowość

Hybryda Plug-in Fiat 1.3 16V T4 4xe PHEV

268
Hybryda Plug-in Fiat 1.3 16V T4 4xe PHEV

Napędy hybrydowe Fiat są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Jeep

Silnik Fiat 1.3 16V T4 4xe Plug-in-Hybrid wszedł do produkcji w listopadzie 2022 roku jako pełny napęd hybrydowy który będzie miał zastosowanie w modelach marki Alfa Romeo,Fiat oraz Jeep. Bazą układu hybrydowego jest znany silnik benzynowy 1.3 MultiAir o mocy 130 lub 180KM produkowany w Bielsku-Białej sprzężony z silnikiem elektrycznym  o mocy 60 lub 122KM co w rezultacie dało w zależności od modelu moc systemową 190, 240 lub nawet 280KM.Praca dwóch napędów została rozdzielona,za przednią oś odpowiada silnik spalinowy natomiast za tylną oś silnik elektryczny ma to miejsce w układzie e-Q4 Alfa Romeo Tonale.


Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją nałdować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga aż 80km w jeździe miejskiej oraz 69 km w trasie Jest to możliwe ze względu na pojemną baterię litowo-jonweą o pojemności 15,5kWh  się w trybie elektrycznym.Pełne naładowanie baterii z gniazdka przy użyciu klasycznej ładowarki 7,4Kw wyniesie około 2.5 godziny.Po za tym układ posiada kilka trybów ładowania oraz utrzymania zgromadzonej energii.


Za pomocą hamowania energia jest odzyskiwana i magazynowana w akumlatorze,jak również pod czas przeważającej pracy silnika spalinowego utrzymywany jest stan naładowania baterii.Całkowita moc układu pozwala na rozpędzenie Alfa Romeo Tonale do setki w 6,2 sekundy oraz   osiągnąć prędkość 135KM/h w trybie elektrycznym a w pełnym układzie hybrydowym aż 206km/h.Co ważne auto z tym układem emituje CO2 na poziomie 26g/km przy zużyciu paliwa 1.2l/100km w cyklu mieszanym.Bez wątpienia jest to godny uwagi  silnik hybrydowy który sprawdza się zarówno w jeździe miejskiej jaki również w trasie.
Opis


Ogólny opis silnika spalinowego.

Silnik benzynowy 1.3 16V Turbo  wszedł do produkcji w 2018 roku i będzie zasilał samochody koncernu Fiat oraz Jeep. Jest to całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny FCA Global Small Engine, którą znajdziemy pod handlową nazwą FireFly. Pierwsze silnik z rodziny FCA będą produkowane w fabryce w Bielsku-Białej,na początku jednostki 3-cylindrowe w późniejszym etapie odmiana 1.3 16V 150KM.Jest to konstrukcja modułowa Turbodoładowana wykonana z aluminium z wtryskiem bezpośredni wyposażona w najnowszej generacji system Multiair III ze zmiennymi fazam rozrządu VVT.


Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF.Jak zapewnia producent jednostki z pod znaku FireFly są dużo trwalsze od konkurencji i bez większych problemów powinny wytrzymać przebiegi w granicach 240 tys/km.Obecnie silnik będzie zasilała dwa modele samochodów Fiata 500X oraz Jeepa Renegade natomiast w przyszłości ma być dedykowany dla większości modeli.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1332 cm3

Zakres mocy: 130-180 KM

Moment obrotowy: 270 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 11.4 kWh

Zasięg silnika EV: 41-69 km

Moc silnika EV: 60-122 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 16-19 kWh/100km

Moc układu: 190-280 KM

Moment obr. układu: 380 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 0W-20 FIAT 9.55535-DM1, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami