Hybryda Chrysler 3.6 V6 24V VVT Plug-in Hybrid 264KM Pentastar

139
Hybryda Chrysler 3.6 V6 24V VVT Plug-in Hybrid 264KM Pentastar

Napędy hybrydowe Fiat / Chrysler są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Chrysler
  • Ferrari
  • Jeep

Hybryda Chrysler 3.6 V6 24V VVT Plug-in Hybrid 264KM Pentastar wszedł do produkcji w roku 2021 i zasilał modele Chrysler Pacifica.Bazą układu hybrydowego jest silnik  3.6 V6 264KM  sprzężony z dwoma silnikami elektrycznymi o mocach 86KM i 116KM co łącznie dało moc systemowa 264KM. Z racji tego, że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.


W tym przypadku producent deklaruje, że na pełnym naładowaniu akumulatora auto pokona dystans 51km. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonową o pojemności 16kWh. Pełne naładowanie baterii z gniazdka przy użyciu klasycznej ładowarki 7,4 kW wyniesie około 2.5 godziny.



Silnik Chrysler 3.6 V6 24V VVT został zaprezentowany w 2009 roku podczas New York Auto Show, a debiut przypadł na 2011 r w modelach Chrysler, Jeep oraz Dodge.Od roku 2021 miał zastosowanie w układzie hybrydowym . Początkowo silnik nazywał się Phoenix ze względu na konflikt znaku towarowego został zmieniony na nazwę Pentastar, która pochodzi z Chrysler Corporation stosowanej od 1963r.


Konstrukcja widlasta, 24-zaworowa, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica) zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka wyposażona w podwójne fazy rozrządu zaworu, co wpływa na zdecydowanie wyższą kulturę pracy. Silnik może poszczycić się świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 3604 cm3

Zakres mocy: 264 KM

Moment obrotowy: 310 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 16 kWh

Zasięg silnika EV: 51 km

Moc silnika EV: 86+116 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 264 KM

Moment obr. układu: 310 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 0W-20 Chrysler MS-6395 , wymiana po 13.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami