Hybryda Plug-in Fiat 2.0 16V 4xe e-Torque PHEV

127
Hybryda Plug-in Fiat 2.0 16V 4xe e-Torque PHEV

Napędy hybrydowe Fiat są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Jeep

Silnik Fiat 2.0 16V 4xe e-Torque Plug-in Hybrid wszedł do produkcji w listopadzie 2022 roku jako pełny napęd hybrydowy który będzie miał zastosowanie w modelach marki Jeep. Bazą układu hybrydowego jest znany silnik benzynowy 2.0 16V MultiAir 272KM  sprzężony z silnikiem elektrycznym o mocy 134/144KM co łącznie dało moc systemowa 381KM.Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora auto pokona dystans 40km-51km.Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonweą o pojemności 17,3kWh.Pełne naładowanie baterii z gniazdka przy użyciu klasycznej ładowarki 7,4Kw wyniesie około 2.5 godziny.Po za tym układ posiada kilka trybów jazdy o nazwie System Hybrid Mode Selector.Pierwszy to Tryb Hybrid który umożliwia jazdę za pomocą dwóch silników łącznię.Drugi to Tryb Electric pozwala na jazdę z zerową emisją CO2 praktycznie bezszelestnie.Trzeci to Tryb E-Save polega na jeździe tylko na silniku spalinowy co pozwala na doładowanie akumlatorów.


To całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny GME  Global Medium Engine produkowaną we włoskiej fabryce Termoli dla modeli Alfa Romeo Giulia oraz Stelvio. Silnik technologicznie bardzo zaawansowany wyposażony w elektro-hydrauliczny system aktywacji zaworów MultiAir III z układem doładowania (turbosprężarki 2w1). Jednostka wykonana z aluminium wyposażona w najnowszej generacji  wtrysk bezpośredni z układem wysokociśnieniowym 200 barów. Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF. Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1995 cm3

Zakres mocy: 272 KM

Moment obrotowy: 400 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 17.3 kWh

Zasięg silnika EV: 40-51 km

Moc silnika EV: 134+44 KM

Moment obrotowy EV: 245+53 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 24-25 kWh/100km

Moc układu: 381 KM

Moment obr. układu: 637 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Ilość oleju silnikowego: 5.2 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami