Silnik Fiat 2.0 16V 4xe e-Torque Plug-in Hybrid wszedł do produkcji w listopadzie 2022 roku jako pełny napęd hybrydowy który będzie miał zastosowanie w modelach marki Jeep. Bazą układu hybrydowego jest znany silnik benzynowy 2.0 16V MultiAir 272KM sprzężony z silnikiem elektrycznym o mocy 134/144KM co łącznie dało moc systemowa 381KM.Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora auto pokona dystans 40km-51km.Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonweą o pojemności 17,3kWh.Pełne naładowanie baterii z gniazdka przy użyciu klasycznej ładowarki 7,4Kw wyniesie około 2.5 godziny.Po za tym układ posiada kilka trybów jazdy o nazwie System Hybrid Mode Selector.Pierwszy to Tryb Hybrid który umożliwia jazdę za pomocą dwóch silników łącznię.Drugi to Tryb Electric pozwala na jazdę z zerową emisją CO2 praktycznie bezszelestnie.Trzeci to Tryb E-Save polega na jeździe tylko na silniku spalinowy co pozwala na doładowanie akumlatorów.
To całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny GME Global Medium Engine produkowaną we włoskiej fabryce Termoli dla modeli Alfa Romeo Giulia oraz Stelvio. Silnik technologicznie bardzo zaawansowany wyposażony w elektro-hydrauliczny system aktywacji zaworów MultiAir III z układem doładowania (turbosprężarki 2w1). Jednostka wykonana z aluminium wyposażona w najnowszej generacji wtrysk bezpośredni z układem wysokociśnieniowym 200 barów. Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF. Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1995 cm3
Zakres mocy: 272 KM
Moment obrotowy: 400 Nm
Pojemność baterii: 17.3 kWh
Zasięg silnika EV: 40-51 km
Moc silnika EV: 134+44 KM
Moment obrotowy EV: 245+53 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 24-25 kWh/100km
Moc układu: 381 KM
Moment obr. układu: 637 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |