Mikro Hybryda Fiat 1.0 6V N3 FireFly BSG

927
Mikro Hybryda Fiat 1.0 6V N3 FireFly BSG

Napędy hybrydowe Fiat są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Jeep

Silnik Fiat 1.0 6V N3 FireFly Mikro Hybrid wszedł do produkcji w 2020 roku jako tzw. mikro hybryda i zasila modele koncernu Fiat. Bazą układu jest wolnossący 3-cylindrowy silnik z wtryskiem wielopunktowym sprzężony z 6 biegową manualną skrzynią biegów. Jednostka zastąpiła starszą jednostkę 1.2 69KM która nie spełniała obecnych norm spalin Euro6d.W tym układzie miękkiej hybrydy zastosowano rozrusznik zintegrowany z alternatorem który pełni funkcję małego silnika elektrycznego o mocy 5KM.Natomiast energia jest magazynowana w niewielkim akumulatorze o pojemności 0.53kWh umiejscowionym pod fotelem.


Zadaniem tej instalacji jest wspomaganie silnika podczas jazdy czy rozruchu oraz znacząco wpływa na kulturę pracy.Dodatkową zaletą jest obniżenie spalania kiedy odzyskiwana jest  energii podczas hamowania.W tym układzie nie ma mowy o poruszaniu się w trybie elektrycznym jedynie możemy liczyć na wsparcie jednostki benzynowej przez ten niewielki układ elektryczny.Średnie spalanie auta w trybie miejskim oscyluje w graniach 6.5l natomiast w trasie nie przekracza 5.l. Silnik został wyposażony seryjnie w system start7stop co znacząco wpłynęło na obniżenie kosztów spalania oraz przyczyniło się do uzyskania norm spalin Euro6d.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 999 cm3

Zakres mocy: 70 KM

Moment obrotowy: 92 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: - KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 12V mHEV (mikro)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 70 KM

Moment obr. układu: 92 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • przyzwoita kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 2.5 L, typ oleju: 0W-20 API SN, ACEA C5 , wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (7.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 2.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 1

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

08.12.2023 Fiat Panda Cross
(7.3)
Opinia: Jak tak małe autko to spalanie zbyt wysokie a sama kultura pracy pozostawia wiele do życzenia.Spalanie w mieście dochodzi do 7 litrów to jakiś żart przy pojemności silnika i masie auta.W trasie możemy spokojnie zejść do 4 litrów ale na 6 biegu i do
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 2.0/10
Zalety: brak awarii to chyba jedyny atut i niskie spalanie przy delikatnej jeździe na trasie
Wady: zerowa dynamika, głośna praca przy wyższych obrotach,zbyt wysokie spalanie
  • Silnik: 1.0 70KM
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 19.000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Odradzam