Nowość

Silnik Fiat 1.0 6V N3 FireFly Mild Hybrid

243
Silnik Fiat 1.0 6V N3 FireFly Mild Hybrid

Napędy hybrydowe Fiat są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Jeep

Silnik Fiat 1.0 6V N3 FireFly Mild Hybrid wszedł do produkcji w 2020 roku jako tgz. miękka hybryda i zasila modele koncernu Fiat.Bazą układu jest wolnossący 3-cylindrowy silnik z wtryskiem wielopunktowym sprzężony z 6 biegową manualną skrzynią biegów.Jednostka zastąpiła starszą jednostkę 1.2 69KM która nie spełniała obecnych norm spalin Euro6d.W tym układzie miękkiej hybrydy zastosowano rozrusznik zintegrowany z alternatorem który pełni funkcję małego silnika elektrycznego o mocy 5KM.Natomiast energia jest magazynowana w niewielkim akumlatorzze o pojemności 0.53kWh umiejscowionym pod fotelem.


Zadaniem tej instalacji jest wspomaganie silnika podczas jazdy czy rozruchu oraz znacząco wpływa na kulturę pracy.Dodatkową zaletą jest obniżenie spalania kiedy odzyskiwana jest  energii podczas hamowania.W tym układzie nie ma mowy o poruszaniu się w trybie elektrycznym jedynie możemy liczyć na wsparcie jednostki benzynowej przez ten niewielki układ elektryczny.Średnie spalanie auta w trybie miejskim oscyluje w graniach 6.5l natomiast w trasie nie przekracza 5.l. Silnik został wyposażony seryjnie w system start7stop co znacząco wpłynęło na obniżenie kosztów spalania oraz przyczyniło się do uzyskania norm spalin Euro6d.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 999 cm3

Zakres mocy: 70 KM

Moment obrotowy: 92 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: - KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 12V mHEV (mikro)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 70 KM

Moment obr. układu: 92 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 6

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • przyzwoita kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 2.5 L, typ oleju: 0W-20 API SN, ACEA C5 , wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami