Silnik Fiat 1.0 6V N3 FireFly Mild Hybrid wszedł do produkcji w 2020 roku jako tgz. miękka hybryda i zasila modele koncernu Fiat.Bazą układu jest wolnossący 3-cylindrowy silnik z wtryskiem wielopunktowym sprzężony z 6 biegową manualną skrzynią biegów.Jednostka zastąpiła starszą jednostkę 1.2 69KM która nie spełniała obecnych norm spalin Euro6d.W tym układzie miękkiej hybrydy zastosowano rozrusznik zintegrowany z alternatorem który pełni funkcję małego silnika elektrycznego o mocy 5KM.Natomiast energia jest magazynowana w niewielkim akumlatorzze o pojemności 0.53kWh umiejscowionym pod fotelem.
Zadaniem tej instalacji jest wspomaganie silnika podczas jazdy czy rozruchu oraz znacząco wpływa na kulturę pracy.Dodatkową zaletą jest obniżenie spalania kiedy odzyskiwana jest energii podczas hamowania.W tym układzie nie ma mowy o poruszaniu się w trybie elektrycznym jedynie możemy liczyć na wsparcie jednostki benzynowej przez ten niewielki układ elektryczny.Średnie spalanie auta w trybie miejskim oscyluje w graniach 6.5l natomiast w trasie nie przekracza 5.l. Silnik został wyposażony seryjnie w system start7stop co znacząco wpłynęło na obniżenie kosztów spalania oraz przyczyniło się do uzyskania norm spalin Euro6d.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 999 cm3
Zakres mocy: 70 KM
Moment obrotowy: 92 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: - KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 12V mHEV (mikro)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 70 KM
Moment obr. układu: 92 Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 6
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |