Silnik Suzuki 1.2 16V DualJet Mild Hybrid K12D

306
Silnik Suzuki 1.2 16V DualJet Mild Hybrid K12D

Napędy hybrydowe Suzuki są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik Suzuki 1.2 16V DualJet Mild Hybrid K12D wszedł do produkcji w roku 2020 jako  Mild Hybrid i występuje w modelach Suzuki Ignis oraz Swift.To druga odmiana tej jednostki po wersji 90-konnej która przeszła szerszą modyfikację.Do najważniejszych zmian trzeba zaliczyć podwójny układ wtryskowy oraz elektrycznie sterowany układ zmiennych faz rozrządu VVT .Te rozwiązania zdecydowanie wpłynęły na lepsze osiągi oraz niższy poziom spalania.




Silnik współpracuje z dwoma przekładniami manualną 5-biegową oraz automatyczną bezstopniową CVT.Wszystkie odmiany zostały wyposażone w system start&stop który odpowiada za wyłączanie silnika przed zatrzymaniem oraz ponowne jego uruchomienie.Cały układ hybrydowy składa się z wyżej wymienionego silnika spalinowego oraz małej 12-woltowej instalacji elektrycznej ISG-Integrated Starter Generator łączącego rozrusznik z alternatorem w jedną całość.




Zasadą działania układu  elektrycznego  jest wspomaganie jednostki spalinowej podczas ruszania auta  lub nagłego przyspieszania. Układ pełni również funkcję generatora prądu podczas hamowania.Odzyskiwana energia jest gromadzona w baterii litowo-jonowej o pojemności 10Ah.Cały zespół idealnie sprawuje się w jeździe miejskiej gdzie często auto rusza ze świateł.To przekłada się na niskie zużycie paliwa które średnio oscyluje w granicach 6 litrów na 100km.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1197 cm3

Zakres mocy: 83 KM

Moment obrotowy: 107 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: - KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 12V mHEV (mikro)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 83 KM

Moment obr. układu: 107 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 0W-16 API SN /API SP , wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

29.01.2024 Suzuki Swift
(9.3)
Opinia: Świetny silniczek mały,oszczędny a przy tym bardzo żwawy i dynamiczny.Autko zakupione do jazdy miejskiej, jest lepiej niż zakładałem pod względem spalania spodziewałem się 5-6 litrów a wychodzi średnio 4.5l.A na drogach podmiejskich schodzi 3.5 litra,jeszcze nigdy nie miałem spalania po wyżej 6 litrów.Po trzech latach
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: jestem bardzo zadowolony silnik jest cichy,oszczędny i elastyczny.
Wady: niema !
  • Silnik: 1.2 DualJet
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 46.000
  • Spalanie: 4.5 l/100km
Polecam