Popularne na rynku

Silnik 1.2 16V DualJet SHVS

4913
Kategoria: Silniki Suzuki
Silnik 1.2 16V DualJet SHVS

Silniki Suzuki są stosowane w samochodach marki

1.2 DualJet SHVS o mocy 90KM to mikro-hybryda (Mild Hybrid) która występuje w modelach Suzuki Baleno, Ignis oraz Swift. System jaki zastosowała firma Suzuki jest bardzo uproszczony w porównaniu do klasycznych napędów hybrydowych. W tym rozwiązaniu silnik elektryczny służy jedynie do wspomagania silnika spalinowego podczas ruszania oraz nagłego przyspieszenia. Rozwiązanie to jest bardzo proste przez co może być montowane praktycznie z każdym silniku. Pierwsze takie wsparcie dla jednostki benzynowej o nazwie SHVS (Suzuki Hybrid Vehicle System) pojawiło się w modelu Baleno a potem w Swifcie oraz Ignisie. Zasada działania ma na celu jedynie wspomaganie silnika spalinowego a cały układ składa się z systemu ISG-Integrated Starter Generator łączącego rozrusznik z alternatorem w jedną całość. W zależności od zapotrzebowania system działa jako silnik elektryczny i wspomaga auto podczas ruszania lub nagłego przyspieszania i generuje dodatkowo 50Nm. Pełni również funkcję generatora prądu podczas hamowania, odzyskuje energię i gromadzi ją w baterii litowo-jonowej o pojemności 3Ah umieszczonej pod siedzeniem kierowcy. Rozwiązanie to jedynie wpływa na niższe spalanie, nie ma przełożenia na lepsze osiągi oraz dodatkową moc. Przy tym systemie nie ma mowy o jakiejkolwiek jeździe na napędzie elektrycznym po prostu jest to nie możliwe. Biorąc pod uwagę modele w jakim zastosowano to rozwiązanie bezsprzecznie jest to duży plus zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie często auto porusza się w ulicznych korkach.
SVHS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-suzuki-swift-ignis-i-baleno-hybrid-po-co-taka-hybryda,nId,2435270#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
SVHS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-suzuki-swift-ignis-i-baleno-hybrid-po-co-taka-hybryda,nId,2435270#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • dobra kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • niskie spalanie

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

16.11.2021 swift
(9.3)
Opinia: ok
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2019
  • Spalanie: 6.9 l/100km
Polecam