Popularne na rynku

Silnik Suzuki 1.2 16V DualJet SHVS K12C

6437
Silnik Suzuki 1.2 16V DualJet SHVS K12C

Napędy hybrydowe Suzuki są stosowane w samochodach marki

  • Suzuki

Silnik Suzuki 1.2 DualJet SHVS  90KM  wszedł do produkcji w roku 2020 jako mikro-hybryda (Mild Hybrid) i występuje w modelach Suzuki Baleno, Ignis oraz Swift. System jaki zastosowała firma Suzuki jest bardzo uproszczony w porównaniu do klasycznych napędów hybrydowych. W tym rozwiązaniu silnik elektryczny służy jedynie do wspomagania silnika spalinowego podczas ruszania oraz nagłego przyspieszenia. Rozwiązanie to jest bardzo proste przez co może być montowane praktycznie z każdym silniku. Pierwsze takie wsparcie dla jednostki benzynowej o nazwie SHVS (Suzuki Hybrid Vehicle System) pojawiło się w modelu Baleno a potem w Swifcie oraz Ignisie.


Zasada działania ma na celu jedynie wspomaganie silnika spalinowego a cały układ składa się z systemu ISG-Integrated Starter Generator łączącego rozrusznik z alternatorem w jedną całość. W zależności od zapotrzebowania system działa jako silnik elektryczny i wspomaga auto podczas ruszania lub nagłego przyspieszania i generuje dodatkowo 50Nm. Pełni również funkcję generatora prądu podczas hamowania, odzyskuje energię i gromadzi ją w baterii litowo-jonowej o pojemności 3Ah umieszczonej pod siedzeniem kierowcy.


Rozwiązanie to jedynie wpływa na niższe spalanie, nie ma przełożenia na lepsze osiągi oraz dodatkową moc. Przy tym systemie nie ma mowy o jakiejkolwiek jeździe na napędzie elektrycznym po prostu jest to nie możliwe. Biorąc pod uwagę modele w jakim zastosowano to rozwiązanie bezsprzecznie jest to duży plus zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie często auto porusza się w ulicznych korkach.

 

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1242 cm3

Zakres mocy: 90 KM

Moment obrotowy: 120 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: - KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 12V mHEV (mikro)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 90 KM

Moment obr. układu: 120 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • niskie spalanie

Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3 L, typ oleju: 0W-16 / API SN, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

16.11.2021 swift
(9.3)
Opinia: ok
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 90
  • Rocznik: 2019
  • Spalanie: 6.9 l/100km
Polecam