Miękka hybryda PSA 1.2 12V PureTech Hybrid HN

313
Miękka hybryda PSA 1.2 12V PureTech Hybrid HN

Napędy hybrydowe PSA są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik PSA 1.2 12V PureTech Mild Hybrid HN09 o mocy 136KM wszedł do produkcji w roku 2023 i zasila modele marki Citroen,Peugeot oraz Jeep.W 2024 roku wprowadzoną odmianę 100-konną którą spotkamy w modelu Jeep Avenger.To najnowsza konstrukcja koncernu PSA która częściowo została oparta na znanej z poprzednich lat wersji  1.2 PureTech.Nowa wersja przeszła gruntowną modernizację w której wprowadzono łańcuch rozrządu eliminując wadliwy pasek który się łuszczył.Ponadto silnik otrzymał nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz silnik elektryczny wbudowany w dwusprzęgłową skrzynię biegów.


Trzeba nadmienić że silnik w porównaniu o starszej wersji pracuję w cyklu Miller co zdecydowanie przełożyło się na lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa.Z racji tego że jest to miękka hybryda mamy tu taj dodatakowo instalację elektryczną 48V w której skład wchodzi silnik elektryczny o mocy 21KM oraz  baterii z pojemnością 0.43kWh.Ten wspólny układ daje możliwość ruszania pojazdu w trybie elektrycznym jak również jego wspomagania podczas przyspieszenia.Trzeba nadmienić że koncern PSA skonstruował nową skrzynię biegów o nazwie e-DCS6 specjalnie do modeli hybrydowych.


Nowa 6- stopniowa dwusprzęgłowa  skrzynia biegów została wyposażona w silnik elektryczny co przekłada się świetną współpracę z całym napędem.  Silnik został wyposażony seryjnie w system start7stop co znacząco wpłynęło na obniżenie kosztów spalania oraz przyczyniło się do uzyskania norm spalin Euro6d.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1199 cm3

Zakres mocy: 100-136 KM

Moment obrotowy: 205-230 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.43-0.9 kWh

Zasięg silnika EV: do 1 km

Moc silnika EV: 21-29 KM

Moment obrotowy EV: 55 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 100-136 KM

Moment obr. układu: 205-230 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • bardzo dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • turbodoładowanie

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: 0W30 , wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami