Silnik PSA 1.2 12V PureTech Mild Hybrid HN09 o mocy 136KM wszedł do produkcji w roku 2023 i zasila modele marki Citroen,Peugeot oraz Jeep.W 2024 roku wprowadzoną odmianę 100-konną którą spotkamy w modelu Jeep Avenger.To najnowsza konstrukcja koncernu PSA która częściowo została oparta na znanej z poprzednich lat wersji 1.2 PureTech.Nowa wersja przeszła gruntowną modernizację w której wprowadzono łańcuch rozrządu eliminując wadliwy pasek który się łuszczył.Ponadto silnik otrzymał nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek oraz silnik elektryczny wbudowany w dwusprzęgłową skrzynię biegów.
Trzeba nadmienić że silnik w porównaniu o starszej wersji pracuję w cyklu Miller co zdecydowanie przełożyło się na lepsze osiągi oraz mniejsze zużycie paliwa.Z racji tego że jest to miękka hybryda mamy tu taj dodatakowo instalację elektryczną 48V w której skład wchodzi silnik elektryczny o mocy 21KM oraz baterii z pojemnością 0.43kWh.Ten wspólny układ daje możliwość ruszania pojazdu w trybie elektrycznym jak również jego wspomagania podczas przyspieszenia.Trzeba nadmienić że koncern PSA skonstruował nową skrzynię biegów o nazwie e-DCS6 specjalnie do modeli hybrydowych.
Nowa 6- stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów została wyposażona w silnik elektryczny co przekłada się świetną współpracę z całym napędem. Silnik został wyposażony seryjnie w system start7stop co znacząco wpłynęło na obniżenie kosztów spalania oraz przyczyniło się do uzyskania norm spalin Euro6d.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1199 cm3
Zakres mocy: 100-136 KM
Moment obrotowy: 205-230 Nm
Pojemność baterii: 0.43-0.9 kWh
Zasięg silnika EV: do 1 km
Moc silnika EV: 21-29 KM
Moment obrotowy EV: 55 Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 100-136 KM
Moment obr. układu: 205-230 Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |