Silnik PSA 1.6 16V PureTech Hybrid EP6 FADTXHPD wszedł do produkcji w 2022 roku i zasila szereg modeli koncernu PSA.Bazą napędu hybrydowego jest jednostka benzynowa 1.6 PureTech o mocy 180KM sprzężona z silnikiem elektrycznym z mocą 110KM co wspólnie daje 225KM mocy systemowej.Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga między 52km a 67km.
Jest to możliwe ze względu na pojemną baterię litowo-jonweą o pojemności 13,2kWh umieszczoną pod podłogą między przednimi a tylnymi siedzeniami.Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy kilka możliwości naładowania jej z klasycznego gniazdka,publicznej ładowarki oraz przy pomocy silnika spalinowego.Przy pierwszej opcji producent deklaruje pełne naładowanie potrwa około 7 godzin natomiast w opcji szybkiego ładowania z publicznej ładowarki wyniesie tylko 1 .godziny 45 minut.
Ponadto silnik spalinowy podczas jazdy podtrzymuje zgromadzoną energię oraz pomaga przy jej ładowaniu.Między innymi odbywa się to za pomocą odzyskiwania energii podczas hamowaniu.Jednostka seryjnie została wyposażona w system start&stop oraz Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d.Inżynierom z PSA udało się obniżyć pozom spalania w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin .Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania oraz bardzo dobrą kulturą pracy.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1598 cm3
Zakres mocy: 180-200 KM
Moment obrotowy: 250-300 Nm
Pojemność baterii: 12.4-15.6 kWh
Zasięg silnika EV: 52-67 km
Moc silnika EV: 110 KM
Moment obrotowy EV: 320 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 14-17 kWh/100km
Moc układu: 224-250 KM
Moment obr. układu: 320-360 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
| Średnia (głosów: 2) | (8.8) |
| Trwałość | 8.5/10 |
| Utrzymanie | 8.5/10 |
| Dynamika | 9.5/10 |
Citroen C5 Aircross 1.6 16V PHEV Hybrid 224KM (EP6 FADTXHPD)
Citroen C5 Aircross FL 1.6 16V Hybrid 224KM (EP6 FADTXHPD)
Citroen C5 X 1.6 16V PHEV Hybrid 224KM (EP6 FADTXHPD)
DS 4 II 1.6 16V E-Tense Hybrid 224KM (EP6 FADTXHPD)
DS 7 Crossback 1.6 16V E-Tense PHEV 224KM (EP6 FADTXHPD)
DS 7 Crossback FL 1.6 16V E-Tense PHEV 224KM (EP6 FADTXHPD)
DS 9 1.6 16V E-Tense Hybrid 225KM (EP6 FADTXHPD)
DS 9 1.6 16V E-Tense Hybrid 250KM (EP6 FADTXHP)
Peugeot 308 III GT 1.6 16V Plug-in Hybrid 224KM (EP6FADTXHPD)
Peugeot 3008 II 1.6 16V PureTech Hybrid 224KM (EP6FADTXHPD)
Peugeot 408 1.6 16V PureTech Hybrid 224KM (EP6FADTXHPD)
Peugeot 508 II 1.6 16V PureTech Hybrid 224KM (EP6FADTXHPD)
Peugeot 508 II FL 1.6 16V PureTech Hybrid 224KM (EP6FADTXHPD)