Hybryda Plug-in PSA 1.6 16V PureTech R Hybrid EP6 FADTXHPR

754
Hybryda Plug-in PSA 1.6 16V PureTech R Hybrid EP6 FADTXHPR

Napędy hybrydowe PSA są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot

Silnik PSA 1.6 16V PureTech R Hybrid EP6 FADTXHPR wszedł do produkcji w 2022 roku i zasila modele DS z napędem 4X4 oraz Peugeot 3008 i 508.Ta wersja napędu hybrydowego w porównaniu od słabszej odmiany różni się między innymi zastosowaniem podwójnego doładowania turbo-kompresor oraz intercooler. .Bazą napędu hybrydowego jest jednostka benzynowa 1.6 PureTech o mocy 225KM który został sprzężony z dwoma silnikami elektrycznymi.Pierwszy o mocy 110KM zintegrowany z przekładnią oraz drugi o mocy 113KM zasilający oś tylną.Łączna moc systemowa układu hybrydowego to odpowiednio 300km oraz 360KM w zależności od modelu.


Auta z tym napędem wyposażone są w kilka trybów jazdy z różnymi możliwościami natomiast tylna oś zawsze jest napędzana przez drugi silnik elektryczny.Cały układ współpracuje z 8 stopniową automatyczną przekładnią .Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora zasięg auta sięga między 51km a 67km.Jest to możliwe ze względu na pojemną baterię litowo-jonweą o pojemności 14,2kWh umieszczoną pod tylnymi siedzeniami.


Musimy pamiętać że w trybie elektryczny można poruszać się do 135km/h po wyżej auto przełącza się tryb spalinowy.W przypadku pełnego rozładowania baterii mamy dwie możliwości naładowania jej,z klasycznego gniazdka 230V oraz szybkiej publicznej ładowarki.Przy pierwszej opcji producent deklaruje pełne naładowanie potrwa około 8 godzin natomiast w opcji szybkiego ładowania przy pomocy ładowarki 7,4kWh  około 2 godzin..Jednostka seryjnie została wyposażona w system start&stop oraz  Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1598 cm3

Zakres mocy: 200 KM

Moment obrotowy: 300 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 12-14 kWh

Zasięg silnika EV: 51-66 km

Moc silnika EV: 110+113 KM

Moment obrotowy EV: 320+166 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 15-16 kWh/100km

Moc układu: 300-360 KM

Moment obr. układu: 520 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi
  • niskie spalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.25 L, typ oleju: 0W30 C2, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami