Silnik Mercedes 4.0 V8 32V EQ Boost MHEV M176.98

8
Silnik Mercedes 4.0 V8 32V EQ Boost MHEV M176.98

Napędy hybrydowe Mercedes-Benz są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes

Silnik Mercedes 4.0 V8 32V EQ Boost MHEV M176.98 wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele klasy premium marki Mercedes Benz.Silnik został doposażony w układ miękkiej  hybrydy z elektryczną instalacją EQ Boost 48V wytwarzającą dodatkową mocą 2022kW z momentem obrotowym 200-250Nm.Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator rozrusznika który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.



Jednostka bardzo nowoczesna odlana z aluminium,została wyposażona w dwie Turbosprężarki BorgWarner umieszczone między dwoma głowicami. Nowej generacji układ wtryskowy zasilany przez wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Bosch które dają pięć wtrysków na cylinder.Dodatkowo silnik posiada system odłączania cylindrów.Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 3982 cm3

Zakres mocy: 489-503 KM

Moment obrotowy: 700 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.9 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 20-22 KM

Moment obrotowy EV: 200-250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 489-503 KM

Moment obr. układu: 700 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

BiTurbo

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.5 L, typ oleju: 0W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami