Hybryda Mazda 2.5 16V e-SkyActiv PHEV Hybrid 328KM PY-ZR

142
Hybryda Mazda 2.5 16V e-SkyActiv PHEV Hybrid 328KM PY-ZR

Napędy hybrydowe Mazda są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 2.5 16V e-SkyActiv PHEV Hybrid PY-ZR wszedł do produkcji w roku 2022 i zasilał model Mazda CX-60.Jest to pierwsza i najmocniejsza   hybryda typu Plug-in koncernu Mazda .Bazą układu hybrydowego jest  silnik benzynowy 2.5 16V 192KM e-SkyActiv sprzężony z silnikiem elektrycznym o mocy 136KM co łącznie dało moc systemowa 328KM.Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora auto pokona dystans 63km.


Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonwą o pojemności 17,8kWh.Pełne naładowanie baterii z gniazdka 230V  wyniesie około 6 godziny.Trzeba nadmienić że układ Mazdy został tak skonstruowany że akumlator nigdy nie rozładowuje się do końca i zawsze zostaje 9% energii.To pozwala na powolną jazdę,ruszanie oraz manewry na parkingu w trybie EV czyli pełnej elektryki.Cały  układ hybrydowy został zespolony z 8-biegowym automatem wielopłytkowym pracującym w oleju.


To rozwiązanie znacząco wpłynęły na szybsze zmiany przełożeń zwłaszcza w trybie sport.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d i jest seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz  filtr cząstek stałych GPF. Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2488 cm3

Zakres mocy: 192 KM

Moment obrotowy: 261 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 17.8 kWh

Zasięg silnika EV: 63 km

Moc silnika EV: 136 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 17.1 kWh/100km

Moc układu: 328 KM

Moment obr. układu: 500 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • nowoczesna jednostka
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: 0W-20/ 5W-30 API SN, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię