Hybryda Mazda 0.8 e-SkyActiv R-EV Wankel Hybrid 170KM N8-Y1

86
Hybryda Mazda 0.8 e-SkyActiv R-EV Wankel Hybrid 170KM N8-Y1

Napędy hybrydowe Mazda są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 0.8 e-SkyActiv R-EV Wankel Hybrid N8-Y1 wszedł do produkcji w roku 2023 i zasila  model Mazda MX-30.To najnowsza konstrukcja hybrydowa koncernu  Mazda e-skyActiv z silnikiem rotorowym który pełni rolę generatora prądu.Mazda wprowadziła jako pierwsza na rynek napęd hybrydowy z silnikiem spalinowym w technologi Wankla.Jego ogromną zaletą są niewielkie wymiary,bardzo dobra praca na wysokich obrotach oraz niski poziom hałasu.Ale głównym powodem zastosowania tego typu jednostki są możliwości generowania dużej mocy przy tak małej konstrukcji..




Jest to nowa odmiana hybrydy w której wspomniany silnik spalinowy nie napędza kół a jedynie służy do ładowania akumlatorów.W tym przypadku silnik elektryczny o mocy 170KM jest głównym i jedynym źródłem napędu kół.Cały układ został wyposażony w duży akumlator o pojemności 17,8 kWh który można ładować prądem zmiennym oraz prądem stałym .Szybkie ładowanie prądem stałym do 80% to około 25 minut natomiast w opcji z prądem zmiennym to około 90minut.Producent przewiduje że w trybie EV -pełnym elektryku zasięg wynosi 85km .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 830 cm3

Zakres mocy: 75 KM

Moment obrotowy: 116 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 17.8 kWh

Zasięg silnika EV: 85 km

Moc silnika EV: 170 KM

Moment obrotowy EV: 260 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 17.5 kWh/100km

Moc układu: 170 KM

Moment obr. układu: 260 Nm

Specyfikacja

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • duży zasięg EV

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię