Silnik Opel 1.6 16V DI Turbo Plug-in Hybrid4 F16XHR

76
Silnik Opel 1.6 16V DI Turbo Plug-in Hybrid4 F16XHR

Napędy hybrydowe Opel / Stellantis są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.6 16V DI Turbo Plug-in Hybrid4 F16XHR wszedł do produkcji w roku 2021 i ma zastosowanie w modelu Opel Grandland.Bazą napędu Hybrydowego jest turbodoładowana jednostka benzynowa  1.6 16V PureTech koncernu PSA. Cały zespół hybrydowy składa się z silnika spalinowego 1.6 16V 200KMKM oraz dwóch silników elektrycznych.Pierwszy silnik  o mocy 110KM została zintegrowany z przekładnią,natomiast drugi o mocy 113KM znajduje się na tylnej osi co łącznie daje moc systemowa aż 300KM .Układ został zespolony z  8-biegowa elektronicznie sterowana przekładnia automatyczna.


Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Producent podaje że w trybie EV auto może pokonać dystans  do  69km .Energia jest  magazynowana w bateriach litowo -jonowej  o pojemności 13.2 kWh..Ładowanie odbywa się za pomocą klasycznego gniazdka 230V oraz z ładowarki publicznej lub podczas jazdy na silniku spalinowym Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1598 cm3

Zakres mocy: 200 KM

Moment obrotowy: 300 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 13.2 kWh

Zasięg silnika EV: 67-69 km

Moc silnika EV: 110+113 KM

Moment obrotowy EV: 320+166 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 15-17 kWh/100km

Moc układu: 300 KM

Moment obr. układu: 520 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.30 L, typ oleju: 0W-20 / PSA B71/ 0W-30 / PSA B71, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami