Silnik Nissan 1.5 12V VC-T e-Power Hybrid KR15DDT

125
Silnik Nissan 1.5 12V VC-T e-Power Hybrid KR15DDT

Napędy hybrydowe Nissan są stosowane w samochodach marki

  • Nissan
  • Infiniti

Silnik Nissan 1.5 12V VC-T e-Power Hybrid wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila model Nissan Qashqai oraz X-Trail. To nowatorska konstrukcja koncernu Nissan o nazwie e-Power  składająca się z silnika spalinowego o mocy 158KM  oraz silnika elektrycznego produkującego moc 190 lub 204KM. W przeciwieństwie do klasycznych hybryd za napęd kół odpowiada wyłącznie silnik elektryczny, natomiast jednostka spalinowa służy do napędu elektryka oraz ładowania akumlatora.


W ten sposób silnik elektryczny  zasilany jest na bieżąco  lub  z baterii litowo-jonowej o pojemności 1.97kWh.Działanie tego systemu jest podobne jak w przypadku aut elektrycznych i znacząco wpływa na zmniejszenie emisji spalin oraz spalania.Jak w przypadku klasycznych hybryd silnik elektryczny jest  ładowany podczas hamowania kiedy energia jest odzyskiwana oraz w trakcie jazdy .Ta nowatorska technologia e-Power miała za zadanie podwyższyć parametry silnika oraz zminimalizować koszty użytkowania.


Potencjalny użytkownik będzie miał odczucie jakby jechał autem elektrycznym a jest to możliwe przy pełnym naładowaniu baterii.System EV przy odpowiednich parametrach włączy się samoczynnie lub można go fizycznie uruchomić przyciskiem.Całość zespołu jest idealnie zestrojona a biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z trzema cylindrami jest to kompletnie nieodczuwalne.We wnętrzu auta jest cicho podczas ruszania czy szybkich prędkościach.Silnik jest dynamiczny bardzo elastyczny i reaguje na pedał gazu natychmiastowo.Średnie spalanie odbiega od tego co deklaruje producent ale jest bardzo satysfakcjonujące, biorąc pod uwagę że jest to auto typu SUV średnio wychodzi ponad 6L. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6dFull .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1498 cm3

Zakres mocy: 158 KM

Moment obrotowy: 250 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.73 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 190-204 KM

Moment obrotowy EV: 330 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 190-204 KM

Moment obr. układu: 330 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.1 L, typ oleju: 0W-20 / API SN, API SP, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami