Silnik BMW 3.0 Active Hybrid znajduje zastosowanie w samochodach BMW Serii 3, 5 i 7. Jest oparty na silniku 3.0 TwinPower N55 o mocy 306 KM, do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 55 KM i momencie obrotowym 210 Nm. Razem daje to moc 340 lub 354 KM przy momencie obrotowym 450 lub 500 Nm. W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe o pojemności 1,3 kWh/40 kW, umieszczone pod podłogą bagażnika.
Hybryda oferuje kilka trybów jazdy. W trybie na samym silniku elektrycznym można pokonać około 4 km przy prędkości do 75 km/h. Innym rozwiązaniem jest połączenie obu napędów. Wtedy silnik elektryczny pełni rolę wspomagacza, a oba silniki działają razem przy gwałtownym dodaniu gazu, co poprawia osiągi. BMW wyposażyło ten napęd w generator do odzyskiwania energii podczas hamowania.
Firma BMW wprowadziła kilka rozwiązań i ekosystemów, takich jak system start-stop czy odzyskiwanie energii podczas hamowania. Dzięki nim osiągnięto wymierne korzyści w spalaniu, które oscylują w granicach 6 l/100 km.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2979 cm3
Zakres mocy: 306-320 KM
Moment obrotowy: 400-450 Nm
Pojemność baterii: 0.4-0.675 kWh
Zasięg silnika EV: 4 km
Moc silnika EV: 55 KM
Moment obrotowy EV: 210 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 340-354 KM
Moment obr. układu: 450-500 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |