Silnik BMW 2.0 R4 16V Twin Power Hybrid N20B20

3917
Silnik BMW 2.0 R4 16V Twin Power Hybrid N20B20

Napędy hybrydowe BMW są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Silnik BMW 2.0 16V Twin Power Hybrid o mocy układu 313KM z momentem obrotowym 450Nm miał zastosowanie w samochodach BMW Serii X5. Bazą jest silnik 2.0 16V Twin Power N20 B20 o mocy 245KM, do którego dołączono silnik elektryczny eDrive o mocy 113KM. Połączenie tych silników umożliwia wykorzystanie kilku opcji napędu z różnymi wariantami. Można wybrać jeden z trzech trybów: AUTO eDRIVE – automatycznym, MAX eDRIVE – tylko elektryczny oraz SAVE BATTERY, który utrzymuje ładowanie akumulatorów na stałym poziomie. Są to inteligentne systemy, które umożliwiają najlepszy wybór napędu do ekonomicznej jazdy.


Hybryda typu plug-in pozwala na dodatkowo naładować akumulatorów bezpośrednio z gniazda elektrycznego. Ładowanie z gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny, natomiast z domowego wydłuża się o jedną godzinę. Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony pod podłogą bagażnika. Silnik został wyposażony w 8 stopniową automatyczną Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Podstawą jest jednak inteligentny system zarządzania energią eDrive, który przez nawigację i dobór odpowiedniego napędu do danej sytuacji. Na podstawie danych nawigacyjnych system jest wstanie określić z odpowiednim wyprzedzeniem jaki napęd będzie odpowiedni do pokonania trasy. Jeżeli silnik pracuje na wyższych obrotach, system wykorzystuje to do ładowania energii za pośrednictwem generatora prądu, lub odwrotnie wtedy kiedy jest potrzeba wspomagać układ spalinowy. Również podczas hamowania jest odzyskiwana moc do generatora. Na samym silniku elektrycznym możemy pokonać około 40km przy prędkości nie większej niż 55KM/h, natomiast maksymalnie możemy osiągnąć prędkość 120km/h.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1997 cm3

Zakres mocy: 245 KM

Moment obrotowy: 350 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 6.8 kWh

Zasięg silnika EV: 31 km

Moc silnika EV: 113 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 15.4 kWh/100km

Moc układu: 313 KM

Moment obr. układu: 450 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.0 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 32.000 km lub 2 lata.
  • Przegląd serwisowy co co 2 lata
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami