Silnik VW 2.0 16V TFSI hybrid EA888evo2 CHJA

5263
Silnik VW 2.0 16V TFSI hybrid EA888evo2 CHJA

Napędy hybrydowe Volkswagen są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik VW 2.0 16V TSI / TFSI hybrid o mocy 245KM i momencie obrotowym 480Nm miał zastosowanie w samochodach Audi A6, A8 oraz Q5. Klasyczny silnik spalinowy został zespolony z silnikiem elektrycznym i w taki sposób został skonstruowany napęd hybrydowy. Bazą jest silnik 2.0 TFSI o mocy 211KM do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 54KM co łącznie po przeliczeniu daje moc 254KM. Silnik został wyposażony w wielopłytkowe sprzęgło, którego zadaniem jest rozłączenie obu silników benzynowego i elektrycznego.




W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 1,3 kWh/40KW, które są umieszczone pod podłogą bagażnika i są chłodzone powietrzem. Hybryda daje kilka możliwości jazdy, na samym silniku elektrycznym gdzie możemy pokonać około 3km przy prędkości do 60km/h największą jaką możemy osiągnąć to około90km/h. Kolejnym rozwiązaniem jest połączenie obu napędów co łącznie daje 245KM, wtedy silnik elektryczny pełni rolę dopalacza i w momencie gwałtownego dodania gazu oba silniki wspólnie współdziałają co poprawia osiągi.




Praca hybrydy przypomina podobne rozwiązanie jak system start&stop, silnik benzynowy wyłącza się po każdym odjęciu gazu i wtedy mamy do czynienia z doładowaniem się akumultora przez jadące auto, przez co silnik działa jak generator prądu. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości silnik zaczyna współpracować z napędem benzynowy co jest już odczuwalne. Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta  w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7L.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1984 cm3

Zakres mocy: 211 KM

Moment obrotowy: 350 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.3 kWh

Zasięg silnika EV: 3 km

Moc silnika EV: 54 KM

Moment obrotowy EV: 210 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 245 KM

Moment obr. układu: 480 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobra dynamika
  • niskie spalanie
  • wysoka kultura pracy

Wady

  • nadmierne zużycie oleju
  • awarie turbosprężarki
  • drogi serwis

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
100%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami