Silnik 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE dodano: 14.06.2020

W hybrydzie trudno oceniać sam silnik spalinowy, bo liczy się cały układ napędowy. Wbrew temu co napisano w opisie, zastosowany w Auris II układ HSD III Gen nie posiada skrzyni biegów (ani sprzęgła). eCVT to nazwa handlowa, w układzie jest jedynie planetarny rozdzielacz mocy (Power Split Device) o stałym przełożeniu. Zamiast zmian przełożeń mamy do czynienia z transferem nadmiaru prędkości obrotowej jednostki spalinowej (ICE) w moment obrotowy głównego silnika elektrycznego (MG2) za pośrednictwem generatora (MG1) podczas przyspieszania albo na odwrót - podczas jazdy z dużą prędkością nadmiar momentu obrotowego ICE pozwala napędzić główny silnik elektryczny MG2 pracujący jako generator, który zasila MG1. W obu przypadkach prędkości obrotowe i momenty jednostek spalinowej i elektrycznej sumują się. W efekcie mamy niemal płaski moment obrotowy ponad 200 Nm w całym zakresie od zera do maksymalnej prędkości obrotowej. Przejścia pomiędzy napędem elektrycznym, mieszanym i wyłącznie spalinowym są niezauważalne. To mechanicznie proste i charakteryzujące się mniejszymi stratami energii rozwiązanie pozwala na osiągnięcie przez niespełna stu konny niewysilony silnik wolnossący w prawie półtoratonowym aucie zdumiewająco dobrej dynamiki - przyspieszenie od 60 do 100 km/h zajmuje około 7 sekund. Na początek trzeba się przyzwyczaić, tu nie ma "garbika" gwałtownie narastającego momentu, ale nie ma też turbo dziury, auto ciągnie równo i bez przerwy od kickdownu. Dla nieusatysfakcjonowanych jest jeszcze opcja POWER, wyłączająca opóźnienie dodane aby dopasować szybkość reakcji na gaz do poziomu ludzkiej percepcji. Spalanie jak w każdym aucie zależy od stylu i warunków jazdy. W porównaniu z benzyną o podobnej dynamice i wielkości będzie niższe o około 3 litry / 100 km w zatłoczonym mieście, o około 2 litry poza miastem i o około 1 litr na autostradzie lub drodze ekspresowej.

Silnik 3.5 V6 Hybrid 2GR-FSE dodano: 11.05.2020

Rewelacja, osiągi moc, spalanie i trwałość

Silnik 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE dodano: 30.05.2019

Użytkowany od "nowego" 08.2015 do zeszłego tygodnia "prawie" ideał. Usterki przez ten okres: padły tarcze hamulcowe po 45 tyś km. Kamera cofania tuż przed zdarzeniem. 18.05.2019 pożar w komorze silnika (przetwornica) droga landowa w Niemczech, prędkość 75km/h, czas jazdy 9min od przerwy. Samochód spłonął doszczętnie. Jeżeli dotknie to kogokolwiek w tym kraju, musi się liczyć na astronomiczne koszty. Właściciel jest nękany przez ekoterrorystów. Znikoma ilość złomowisk ma ochotę dyskutować na temat składowania. Toyota przyjmuje akumulator trakcyjny pod warunkiem jego dostarczenia do firmy recyklingowej ( przesyłka ADR na koszt właściciela plus wybudowanie baterii z wraku 1,3 rbh - koszt 144 Euro. Dochodzą dodatkowe koszty służb ratowniczych oraz dodatkowe koszty "elektryka", który musi być w takim wypadku. Czy polecam...do tej pory byłem fanem Toyoty. Nie mogłem powiedzieć nic złego, no może na jakość wykonania auta. Teraz wszystkich przestrzegam, bo może to bardzo być droga zabawka.

Silnik 2.0 16V PHEV Hybrid Plug-In dodano: 25.11.2018

Outlander PHEV, benzynowy silnik: 4B11 2.0L jako jednostka współpracująca z dwoma silnikami elektrycznymi = łączna moc układu: 204 KM. Samochód mam od nowości (2014 rok) i obecnie (2018.11) ma 196 tyś. km przebiegu - silnik ten oceniam bardzo wysoko -do obecnego przebiegu silnik NIE wymagał nawet regulacji luzów zaworowych (jedynie regularne przeglądy). Silnik ten w połączeniu z całym układem hybrydowym i codziennym ładowaniem baterii staje się bardzo atrakcyjnym uzupełnieniem napędu auta ważącego prawie 2 tony -przy jeździe delikatnej spala średnio: 3,5 - 5,5 l/100 km. (przy założeniach że dziennie nie pokonujesz więcej niż 150 km dystansu -ma sens -gdy bateria się wyczerpuje układ pracuje jak zwykła hybryda). Żadnych ubytków oleju, silnik czysty i suchy - bardzo wysoka kultura pracy. Całość oceniam bardzo wysoko.

Silnik 2.5 16V Hybrid 2AR-FSE dodano: 22.10.2018

Jestem użytkownikiem tego auta od roku, pokonałem ok 15tys.km kompletnie bezproblemowosilnik jest oszczędny i dość dynamiczny

Silnik 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE dodano: 13.10.2018

Użytkuję ten silnik od prawie 3 lat. Jest całkowicie bezawaryjny, auto ma przeglądy gwarancyjne do 15 tys. Dynamika bardzo dobra, bo pełna moc jest dostępna od razu. Zawsze można przełączyć tylko na benzynę i wtedy ma kopa przy wyprzedzaniu a potem znowu układ hybrydowy.I uwaga, producent pisze o spalaniu w cyklu mieszanym - 3,8 l. To jest prawda i łatwo osiągnąć taki wynik, mój rekord to 3,6 l na odcinku 85 km na trasie przez Góry Świętokrzyskie - asfalt, wiosna i słońce :) Nie znam lepszych rozwiązań silnikowych a jeździłem i benzyną i dieselem.

Kto produkuje najlepsze hybrydy?

BMW
zagłosuj
Ford
zagłosuj
General Motors
zagłosuj
Honda
zagłosuj
Hyundai/Kia
zagłosuj
Mercedes-Benz
zagłosuj
Mitsubishi
zagłosuj
Nissan
zagłosuj
Suzuki
zagłosuj
Toyota
zagłosuj
Volkswagen
zagłosuj
Volvo
zagłosuj
Suma głosów: 242